Gallery

Alweer zijn er onnodig veel bomen neergehaald.

Op het lepelkruisplein stonden prachtige bomen, wel 20 meter hoog. In Amsterdam worden niet zomaar bomen gekapt denk je, en deze bomen waren niet goed meer werd er verteld, maar daar is niks van waar, enkele bomen hadden te weinig schors, dus misschien dat dat niet zo best was, maar de meeste hadden niks, nu is er een stuk grond vrijgekomen en daar gaat het dus om, het is een schande en ondanks acties van de buurtbewoners zijn ze dus gewoon omgezaagd, geen wonder dat mensen geen vertrouwen hebben in de politiek, in de gemeente.

Het erge is, ze zijn weg en komen nooit meer terug.

Onlangs heb ik een website gevonden waarop je alle bomen van Amsterdam kunt bekijken, Bomen en groen in Amsterdam dat is dus een geruststelling, maar, worden deze bomen wel in de gaten gehouden, want de bomen waarvan u op de foto alleen nog de overgebleven stronk kan zien zijn wel verdwenen, dus is er een vergunning voor gegeven, ik vertrouw het niet, niet het milieubeleid, niet die vergunning gever, niet de gemeente, die dit dus of zelf wil, aanvraagd of aanmoedigd, want anders hadden de gezonde bomen er nog gestaan……….

Wat kunnen we eraan doen, ik weet het niet, ik probeer het gevoel wat ik hieraan overhou weer weg te werken, want ik kan er niks meer mee, het enige wat ik nog hoop is dat er iemand opstaat die hiermee wel wat doet en er achteraan gaat, de volgende keer wel de bomen kan redden, toen ik jong was gingen we voor of in de bomen zitten, daarmee hebben we toch best wel bomen gered, helaas is dat hier niet gebeurd, denk ik.

Een minuut stilte voor de prachtige bomen van het lepelkruisplein/straat en een klap in het gezicht van de gemeente graag, dank u

.

Leave a Reply

